Witam! Dzisiaj trafiła mi się okazja do kupna
Chciałbym zrobić jej jakieś alternatywne mieszkanko. Czy na kilka dni mieszkanko z akwarium będzie dobre?
Jeżeli tak co muszę w nim mieć? Jakie podłoże? Proszę o szybką i dokładną odpowiedz, ponieważ jestem w tym zielony
Chwilowe mieszkanko dla świnki!
Moderator: Pulpecja
Re: Chwilowe mieszkanko do świnki!
Najpierw należałoby poczytać o świnkach, potem skompletować wyposażenie, potem poczytać, dlaczego nie należy kupować świnek ze sklepów zoologicznych lub pseudohodowli, a potem sprowadzić do domu nowego domownika.
Nie, akwarium absolutnie się nie nadaje - świnki zbyt dużo siusiają, zrobisz w akwarium śwince saunę w oparach własnego moczu, czyli za kilka dni świnka będzie mocno podtruta mocznikiem i możliwe, że zagrzybiona - grzybki bardzo lubią rozwijać się w takim ciepłym, wilgotnym środowisku. Świnkę możesz tymczasowo trzymać np. w skrzynce, takiej plastikowej. Jakie podłoże to zależy od tego, w co świnkę wsadzisz. Do ażurowej skrzynki nie nadają się trociny ani żwirek, najlepsze będą podkłady higieniczne. Do "pełnej" skrzynki najlepiej dać żwirek drewniany i na to matę łazienkową lub dry bed - czyli de facto to, co potem w klatce.
Dlaczego świnka jest jedna...?
Nie, akwarium absolutnie się nie nadaje - świnki zbyt dużo siusiają, zrobisz w akwarium śwince saunę w oparach własnego moczu, czyli za kilka dni świnka będzie mocno podtruta mocznikiem i możliwe, że zagrzybiona - grzybki bardzo lubią rozwijać się w takim ciepłym, wilgotnym środowisku. Świnkę możesz tymczasowo trzymać np. w skrzynce, takiej plastikowej. Jakie podłoże to zależy od tego, w co świnkę wsadzisz. Do ażurowej skrzynki nie nadają się trociny ani żwirek, najlepsze będą podkłady higieniczne. Do "pełnej" skrzynki najlepiej dać żwirek drewniany i na to matę łazienkową lub dry bed - czyli de facto to, co potem w klatce.
Dlaczego świnka jest jedna...?
Re: Chwilowe mieszkanko do świnki!